Van amsterdam naar dar es salaam - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van LiesWout Zwart - WaarBenJij.nu Van amsterdam naar dar es salaam - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van LiesWout Zwart - WaarBenJij.nu

Van amsterdam naar dar es salaam

Door: LiesWout

Blijf op de hoogte en volg LiesWout

24 Juni 2023 | Tanzania, Dar es Salaam

We zijn in Tanzania. Het is zaterdagochtend vier uur en we zitten op het vliegveld van Dar es Salaam. Om half zes vertrekken we voor de laatste vlucht naar Kigoma (2 uur vliegen), waar father Madugu op ons wacht. Denken we.

Het eerste stuk van de reis was lang en beetje vermoeiend. Eerst naar Dubai en hoewel dat de hele nacht duurde hebben we niet echt veel geslapen. Sandwichklasse.

Dubai airport is mooi, groot en luxe. Of decadent. We hebben er drie uur rondgehangen. Erg leuk. Er zijn heel veel eettentjes (goede tip, Seema), maar we zaten nog vol van het vliegtuigeten. Daarna doorgevlogen naar Dar es Salaam. Het koste ons bijna twee uur om het visum te krijgen en door de douane te komen ( 5 loketten). Dat zou iemand bij Equalit in no time een stuk efficienter kunnen maken, maar het hoort er hier zo bij, dat eigenlijk alleen maar leuk is. Daarna met een taxi naar het mediteraneo beach hotel. Dwars door Dar es Salaam, wat een contrast met Dubai. Mooie gebouwen afgewisseld met hutjes met golfplaat daken en zo’n zooi erom heen dat je je afvraagt wat ze in hemelsnaam verkopen. Al een stuk afrikaanser, maar morgen zijn we er echt. De reis duurde 1 1/2 uur. Optrekken stukje rijden, afremmen voor diepe kuilen of hoge verkeersdrempels, optrekken, remmen. De wegen zijn echt vreselijk slecht, maar er wordt aan gewerkt. In het tempo van hier.

Het hotel bracht ons meteen in Afrikaanse sfeer, heerlijk. Wat zijn de Tanzanianen toch een heerlijk, lief en behulpzaam volk. Om twee uur (‘s nachts) op voor de laatste vlucht naar Kigoma. ‘S nachts rijden er veel minder auto’s maar er zijn nog steeds veel mensen op straat. Onze taxi chauffeur (hij heeft op de parkeerplaats in zijn auto geslapen denken we) deed er nu 25 minuten over. En nu op naar Kigoma!

• 24 Juni 2023 - 19:47

Trudi De Vries :

Schön, dass ihr gut angekommen seid in Tansania. Die Reise war ja schon spannend.

und nun noch eure liebenLeute, die sicher auf euch warten. Viel Vergnügen in der (anderen )Welt. L G Trudi